Головна » Новини » РМК

НАВЧАЮЧИ, НЕ ВІДБИРАЙ ЗДОРОВ′Я

Діти – майбутнє кожної держави, перспективи її економічного, соціального та духовного розвитку.

Школа – це життєвий простір дитини, в якому вона знаходиться близько 70% свого часу, тому крім виховання та навчання перед усіма учасниками навчально-виховного процесу стоїть задача відтворити у школі умови, які гарантують формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.

Школа повинна стати “школою здорового стилю життя”, де будь-яка діяльність учнів (навчальна, спортивна, дозвільна, а також прийом їжі і рухова активність та ін.) буде відповідати віковим  фізіологічним нормативам і здійснюватися в припустимих санітарно-гігієнічних умовах

Сучасний навчальний заклад покликаний не тільки задовольнити запити суспільства, але й дивитися на крок уперед. Покладені на школу та вчителя такі, здавалося б не властиві, завдання – піклування про здоров'я учнів, обумовлені наступними причинами. По- перше, дорослі завжди несуть відповідальність за дітей, які знаходяться під їх піклуванням. Це стосується і здоров'я учнів. Тому що в школі, під наглядом учителя, діти проводять значну частину часу і не допомогти їм зберегти здоров'я, було б виявом бездушності і непрофесіоналізму. По- друге, більша частина бажаних і небажаних факторів, які впливають на здоров'я учнів, відбуваються саме у школі.

Сучасний урок має бути здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров’язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, учити культури здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок.

Здоров'язбережувальні рухові технології «Навчання у русі» (О.Д.Дубогай) передбачає зміну діяльності, чергування інтелектуальної, емоційної  та рухової її видів для індивідуальної, парної, групової форм роботи, що стимулює миттєве мислення учнів, сприяє своєчасному запобіганню розумової втоми.

Основою принципу моделі «навчання у русі» лежить створення педагогічного процесу, сприяючого розвитку творчої атмосфери під час засвоєння школярами різних предметів, передбачених  навчальною програмоюдля учнів різних вікових груп.

Вчені вважають, що запам'ятовування та усвідомлення отриманої інформації краще відбувається тоді, коли людина стоїть або рухається, а найбільш оптимальною формою є фонова рухова активність, яка доповнюється асоціаціями. У системі пізнавально-рухового навчання рухова активність школярів поліпшує якість сприйняття навчальної інформації, безпосередньо спонукає дітей демонструвати свої розумові здібності та знання.

Розвиток мислення дитини найяскравіше виявляється в її навчальній та руховій діяльності. І.Сеченов відмічав: «Мислення під час рухів має велике значення для розвитку діяльності мозку». Так під час скорочення м'язів у кору головного мозку поступає потік нервових імпульсів, підвищується тонус, сприятливість до засвоєння інформації.

Рухова діяльність учнів, організована у вигляді поєднання навчального дидактичного матеріалу і спеціально визначених відповідних фізичних вправ, дихальної гімнастики спрямованої дії не тільки своєчасно забезпечує зняття розумової і м'язової статичної втоми, але і стимулює вищу нервову діяльність, сприяє покращенню м'язово-суглобної чутливості та орієнтації у просторі.     

З метою підтримки тіла у фізіологічно правильному положенні під час навчально-виховного процесу школярі використовують мішечки з йодованою сіллю. Тримаючи соляний мішечок на голові, дитина вирівнює спину, відстань від очей до парти є оптимально.

Беручи участь у  дослідно-експериментальній роботі за темою «Здоров’язбережувальна технологія «Навчання в русі» в системіоздоровчо-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів», на всіх уроках та в позаурочний час формую  у дітей бажання приділяти більше часу рухливим заняттям.

Про нудні уроки та  складені руки за партами школярі 3-го класу Підлісецької ЗОШ І-ІІст. не знають, адже під час навчання вони стрибають, танцюють, присідають,  надувають кульки і кидають м’яч.

Дихальна гімнастика стимулює поверхневе дихання, в результаті чого виконує гіпервентиляцію  легень і посилює  кровообіг,відбувається насичення організму киснем, заспокоює нервову систему, вгамовує дітей.

Приділяється велика увага оздоровчій роботі на уроках, використовуючи різноманітні види хвилинок відпочинку:зорові, психологічні,  ритмічні, віброгімнастика, ігри – шнурівки,пальчикова гімнастика, ходіння по масажних

доріжках, а також використання соляних мішечків.

Навчання у русі – це саме те, що потребують школярі початкової ланки.     

Ми, вчителі початкових класів, свою роботу спрямовуємо на те, щоб школа була для учнів – школою здоров’я і радості, для вчителів – школою творчості, а для батьків – школою спокою. Заклад освіти сьогодні – це територія прогресу. Прогрес – це розвиток. Розвиток  - це здорові діти, це – здорова нація.



Вчитель експериментального класу

за методикою О.Д, Дубогай «Навчання  у русі» 

Підлісецької загальноосвітньої школи І-ІІ ст. 

Кременецького району Тернопільської обл.,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,

«Відмінник освіти»

Бонікевич Наталія Олександрівна.

Категорія: РМК | Додав: Адміністратор (21.02.2018)
Переглядів: 449
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: