Головна » Новини » РМК

СЕМІНАР ДЛЯ МЕТОДИСТІВ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ МЕТОДИЧНИХ УСТАНОВ ОБЛАСТІ

  Компетентності складно формувати,

а ще складніше вимірювати,

але без цього якісна шкільна освіта

у ХХІ столітті неможлива.

                                               Савченко О.Я.,

                                               академік АПН України

 

                 Коли ми говоримо про нову українську школу, ми перш за все говоримо про новий зміст освіти в цій школі. Діти мають здобути уміння і компетентності ХХІ століття, які сьогодні потрібні сучасному українцю. Окрім знання рідної державної мови, двох іноземних мов, інформаційних технологій, уміння критично мислити, аналізувати, працювати в команді, навичок фінансової грамотності, навчатися впродовж життя бути відповідальними громадянами своєї країни. Нашим дітям потрібна освіта для життя. І це головна мета нової української школи.                                      

             24 квітня 2018року  у приміщенні РЦДТ відбувся науково-методичний  семінар-практикум методистів біології та хімії методичних установ області на тему  «Реалізація компетентнісного підходу до навчання на уроках біології та хімії: з досвіду роботи Кременецького району».  Метою заходу було  ознайомити учасників семінару із напрацюваннями та творчими здобутками освітян району. Своєрідним путівником у історію нашого краю для учасників стало театралізоване дійство «Нескорена фортеця» - «Легенди сивої давнини» (інсценізація легенди про Ірву), яке підготувала керівник театрального гуртка Кременецького РЦДТ Нікіфорчук Р. В.

         Візитівкою семінару став  виступ виконувача обов¢язків начальника відділу освіти  Кременецької РДА Нікітович Надії Володимирівни, яка  окреслила сучасний стан та перспективи розвитку освітньої галузі району в умовах запровадження Концепції Нової української школи. Завідувач РМК Ляшук Лілія Іванівна наголосила на основних аспектах методичної роботи з  педкадрами району в рамках реалізації науково-методичної теми «Розвиток професійної мобільності педагогів у інноваційному освітньому просторі».

       У теоретичній частині семінару-практикуму перед присутніми з означеної проблеми виступили методисти ТОКІППО Турчин О.В. та  Мартинюк Л.О., які висвітлили питання становлення компетентнісного підходу в сучасній освіті у світлі її реформування. Особливості   підвищення професійної компетентності педагогів в умовах Нової української школи  у своєму  виступі окреслила кандидат біологічних, наук, доцент кафедри біології, екології та методики їх викладання Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Т. Шевченка Зіньковська Н.Г.

      Практичну частину семінару розпочала методист-психолог районного методичного кабінету Систалюк Т.Я., яка акцентувала увагу присутніх на психологічній компетентності педагогів в умовах модернізації загальної середньої освіти. З її допомогою учасники семінару, шляхом ефективної групової взаємодії,  складали карту  педагога-професіонала, визначали рівень власної психологічної компетентності, створювали   «Модель компетентного вчителя», удосконалювали вміння у написанні висловів про успіх та  формували професійне кредо на основі цитат відомих людей.

      У ході семінару учасники ознайомилися з досвідом роботи вчителів біології та хімії Кременецького району з проблем:

  • Шляхи формування ключових компетентностей учнів на уроках біології та хімії в умовах сільської школи.   

Кобилянська Л.М.,

директор НВК «Гаївська ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ»

учитель біології та хімії

  • Дослідницька компетентність - важлива умова  саморозвитку особистості.

Новосільна О.В.,

учитель біології

Білокриницької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Стрижак С.А.,

учитель біології Кременецької ЗОШ-інтернату

 

  • Формування  здоров¢язбережувальної  та екологічної компетентностей на уроках біології та хімії в умовах «Школи сприяння здоров¢ю».

Шевчук Г.Б.,

директор Підлісецької  ЗОШ І-ІІ ступенів,

учитель біології та хімії

  • Сучасні інтерактивні технології як найбільш ефективні засоби формування життєвих компетентностей учнів на уроках хімії.

Бакуліч Т.М.,

 учитель хімії

Кременецького ліцею ім. У. Самчука

             «Найперше, що має зробити вчитель – це розвинути в учня дух допитливості», писав Д.І. Менделєєв. Результати творчих напрацювань та дослідницьких проектів продемонстрували і учні.

           Науковим, креативним та захопливим був виступ Тимошенка Павла, учня 11 класу Кременецької ЗОШ-інтернату І-ІІІ ступенів, переможця ІVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології та ІІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, який  представив свою науково-дослідницьку роботу «Фотографічні методи вимірювання рівня світлового забруднення атмосфери у м. Кременець» (науковий керівник: Стрижак С. А.  вчитель біології та екології Кременецької ЗОШ-інтернату І-ІІІ ступенів).

    Результатами роботи над проектом з теми  «Дослідження чисельності популяції жука-оленя» поділилася Поліщук Юля, учениця 8 класу Білокриницької ЗОШ І-ІІІ ступенів   ( керівник учитель біології, екології та природознавства Білокриницької ЗОШ І-ІІІ ступенів   Новосільна О. В.).

     Найкращі враження залишилися від перегляду  творчого виступу колективу екологічної просвіти «Драбаниха» із Підлісецької  ЗОШ І-ІІ ступенів, у якому  було   акцентовано  увагу на проблемах раціонального природокористування та продемонстровано  один із шляхів формування екологічної компетентності учнів.

         У заключній частині семінару методисти ТОКІППО Турчин О.В. та  Мартинюк Л.О. надали методичні рекомендації щодо організованого завершення навчального року та особливості проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році. Обговорили актуальні питання реалізації Концепції Нової української школи, конкурсного відбору підручників для 5 і 10 класів, організації освітнього процесу у 10 класі у 2018/2019 навчальному році.

     На завершення учасники заходу, в формі «Вільного мікрофону», поділилися враженнями щодо головного питання сьогодення у системі нової освіти - упровадження компетентнісного підходу до навчання на уроках біології та хімії; формування готовності педагогів до впровадження завдань Нової української школи; опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом використання інноваційних технологій організації процесу навчання.

        Завершальним акордом насиченого заходу була екскурсія Кременецьким ботанічним садом.

           Атмосфера семінару була невимушена, робоча, насичена та комунікативна.                

    Особлива подяка за  організаційну підтримку та створення належних умов для проведення семінару-практикуму: начальнику відділу освіти Морозу В.С,. головному спеціалісту Нікітович Н.В., голові РО профспілки працівників освіти і науки Чечуріній Л.І., директору Кременецького РЦДТ Шевчук Т.Д. та її колективу.

















 

 

Категорія: РМК | Додав: Адміністратор (03.05.2018)
Переглядів: 142
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: