Головна » Новини » РМК

ОНЛАЙН СЕМІНАР ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ І СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ «КРИЗОВІ ЯВИЩА В СУСПІЛЬСТВІ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ПІДЛІТКА»
    27 листопада 2020 року відбувся онлайн семінар практичних психологів і соціальних педагогів на тему «Кризові явища в суспільстві та їх вплив на формування особистості підлітка». На сьогоднішній день соціально-політична ситуація в країні ускладнена тим, що конфлікти  тривають і важко передбачити час та спосіб їх остаточного розв’язання. Це посилює тривожні настрої в суспільстві, страхи, розчарування і вимагає адекватної роботи працівників психологічної служби та педагогічних колективів. Криза, що охопила країну, безпосередньо впливає на психічний стан батьків і їх дітей. Криза – це не тільки біль, а й нові можливості в складні часи. Якщо закриваються одні двері, знайте, що завжди є інші…Все залежить від нашого вибору і прийнятих рішень.
Теоретичні питання про вплив кризових явищ на здоров’я підростаючого покоління, особливості переживання кризи підлітками та надання психологічної допомоги в умовах травматичної кризи розповіла методист-психолог Кременецького РМК Систалюк Тетяна Ярославівна.
   В наслідок соціально-психологічної ситуації в суспільстві почастішали випадки насильства в учнівському середовищі, зростає рівень агресії, тривоги та роздратованості. Часто учні, спілкуючись, з’ясовують відносини між собою не шляхом конструктивного діалогу, а з позиції конфлікту. Саме тому важливо проводити превентивну роботу в освітньому закладі щодо попередження  проявів насильства в школі. З досвіду організації профілактичної роботи з даної проблеми виступила Кондратюк Надія Миколаївна, практичний психолог та соціальний педагог Староолексинецької ЗОШ І-ІІІ ст. Презентуючи авторську профілактичну програму «Разом проти насильства» Надія Миколаївна зазначила, що профілактика проявів насильства в учнівському середовищі є одним з пріоритетних напрямів діяльності працівників психологічної служби освітніх закладів. В рамках реалізації даної програми були організовані різні форми просвітницької роботи з учнями 5-8 класів, педагогами, батьками: лекторії правових знань, бесіди, тренінги, консультації, конкурси, фестивалі, акції. Завдяки апробації програми знизився рівень агресивності та конфліктності, спостерігалась позитивна динаміка розвитку особистісних рис учнів, комунікативних та емпатійних  здібностей тощо.
   Практичний психолог Кременецького районного центру дитячої творчості Василюк Інна Олегівна представила авторську профілактичну програму «Відповідальна поведінка», яка спрямована на розвиток відповідальності учнів за своє життя, активність, самостійність, творчість. Реалізація даної програми сприяє самореалізації особистості учня, формуванню лідерських якостей, навичкам конструктивного вирішення конфліктів, критичного мислення, толерантного ставлення один до одного тощо.
Під час психологічного практикуму «Арт-терапія в роботі з кризами» працівники психологічної служби ознайомилися з методикою використання метафоричних асоціативних карт з дітьми та дорослими в усвідомленні особливостей кризової ситуації, почуттів, переживань, потреб та способів допомоги у подоланні наслідків травмуючих подій. МАК можна поєднувати з казкою, піском, мандалою, ізотерапією, манкою, тістопластикою, ігротерапією. Арт-терапія допомагає відновленню душевної рівноваги, поверненню опори, стабілізації при психологічній травмі, сприяє запобіганню проявам пост травматичного стресу, покращенню соціальної адаптації особистості в цілому.
   На якість нашого життя впливає рівень тривоги, страху, стресу, які ми переживаємо протягом дня. Емоції  і почуття людини мобілізують внутрішні сили під час небезпеки, спрацьовують механізми захисту, спрямовані на виживання. В наслідок тривалої дії стресових факторів зростає напруженість, роздратованість, що негативно впливає на роботу всіх систем організму. Техніка медитації допомагає зосередитися на внутрішньому стані з допомогою дихання і візуалізації, покращує усвідомлення і звільнення від негативу, у пошуку нових ресурсів життєдіяльності. На завершення семінару учасники заглибилися в техніку медитації від позбавлення стресу і тривоги, під час якої наповнилися позитивними емоціями і енергією.
   Важливо давати дітям віру в завтрашній день, підтримувати в складних ситуаціях, формувати нові моделі поведінки тощо. Згадується герой кінофільму «Життя прекрасне» Роберто Беніньї, допомагаючи своєму сину пережити концтабір сказав, що «мине час і замість розпачу та печалі прийде розуміння і досвід».
   За результатами семінару розроблені методичні рекомендації для практичних психологів і соціальних педагогів району з покращення профілактичної роботи в умовах травматичної кризи.








Категорія: РМК | Додав: Адміністратор (01.12.2020)
Переглядів: 519
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: