Головна » Новини » РМК

Семінар-практикум для практичних психологів і соціальних педагогів «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах ін

    27 вересня 2018 року на базі ОЗ Горинська ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся семінар-практикум для практичних психологів і соціальних педагогів «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти». Кожна дитина має право на доступну і якісну освіту, а тим більше з особливими освітніми потребами. Але ні батьки,  ні  заклади загальної середньої освіти часто не в змозі забезпечити адекватні умови для розвитку, які враховували б її специфічні особливості,  забезпечували максимально можливу реалізацію потенціалу її здатностей в майбутньому. Саме інклюзивний підхід в освіті покликаний створити оптимальні передумови успішного їх навчання та соціальної адаптації в житті.

      Відкрив семінар директор опорного закладу Горинська ЗОШ І-ІІІ ст. Олексюк О.М. У своєму виступі він вказав на важливості інклюзивного навчання дітей з особливими потребами спільно з ровесниками, підвищення рівня професійної компетентності педагога, придбання спеціальних засобів корекції тощо. Так, у даному закладі вже 3 роки поспіль організовується інклюзивна форма навчання. У 2018-2019н.р. в школі функціонує 7 класів, в яких інтегровано 10 дітей з особливими освітніми потребами, в штати введено 7 ставок асистента вчителя, для корекційних занять відведено 38 годин. Під час підготовки до нового навчального року оновлено кабінет практичного психолога, створено універсальний дизайн, придбано корекційне обладнання, що сприяє підвищенню ефективності навчально-виховного процесу. Здобутками педагогічного колективу поділилася заступник ДНВР Кравчун Н.В.  

      Психолого-педагогічну проблему супроводу дітей з особливими освітніми потребами обґрунтувала Кравець Люба Михайлівна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології КОГПА ім. Т.Шевченка. Вона зазначила, що інклюзивний підхід в освіті покликаний сформувати педагогічну свідомість учителів і вихователів, стерти негативні стереотипи та установки, які заважають сприймати дитину з особливими освітніми потребами як цілісну особистість, повноцінну складову суспільства. Порушена проблема допомагає по-новому глянути на потреби дітей з особливостями психофізичного розвитку у школі і людей у суспільстві взагалі. Актуальним є питання обʼєднання зусиль і створення умов для погодження дій усієї команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами – заступника ДНВР, класного керівника, вчителів ІК, психолога, асистентів вчителя, соціального педагога, логопеда, медичного працівника, батьків. Кінцевий результат роботи команди супроводу - успішна соціалізація, комунікація та сформованість навичок взаємодії особливої дитини в школі.

     Про реалізацію корекційної складової інклюзивного навчання як запоруки успіху дитини з особливими освітніми потребами розкрила методист з психологічної служби РМК Систалюк Т.Я. Вона зазначила, що основна особливість інклюзивного навчання є його корекційна спрямованість. Корекційно-розвивальний вплив є необхідною умовою запобігання можливим ускладненням розвитку та умовою ефективного освітнього процесу, завдяки якому дитина набуває знань, умінь і навичок. Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливими потребами в освітньому закладі спрямовується на коригування і розвиток усіх складових дефекту: пізнавальної, емоційної  та мотиваційно-вольової сфери, особистісних утворень, мовлення, навичок самообслуговування, розвиток задатків, нахилів, інтересів, що мають адаптаційне значення і забезпечують формування ключових компетентностей.    Завдання психологічного супроводу дітей з особливими потребами визначені у листі МОНмолодьспорту від 26.07.2012 р. № 1/9-529 «Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання» та листі МОНмолодьспорту від 02.01.2013р. №1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання».

     Практичний психолог ОЗ Горинська ЗОШ І-ІІІ ст. Тимець О.М. розповіла присутнім про використання наочності, розвиваючого обладнання під час проведення корекційних занять практичним психологом з дітьми з особливими освітніми потребами.

     Починаючи з 2017 року  з метою надання державної підтримки дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти, а саме: дітям з порушенням зору, слуху, інтелектуальними порушеннями виділяється державна субвенція. Ці кошти виділяються на оплату видатків, необхідних для проведення додаткових корекційно-розвиткових занять, що визначені індивідуальною програмою розвитку дитини, придбання корекційного обладнання, дидактичного матеріалу та особливих засобів наочності, що дозволяє створити необхідні умови для навчання з урахуванням потреб таких учнів (постанова Кабінету Міністрів України від 14.02.2017р.  №88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»).

     Для успішного вирішення корекційних завдань  психолога за рахунок коштів державної субвенції протягом 2018 року опорним закладом придбано спеціальне корекційне обладнання, щоб забезпечити відповідне корекційно-розвиваюче середовище та створити сприятливі умови для проведення занять. Ефективні в роботі з дітьми з особливими потребами інноваційні педагогічні технології: методика «Нумікон», «Кубики Зайцева», «Картки Гленна Домана» (Валіза вундеркінда), методика М.Монтессорі, деревʼяні конструктори та настільні ігри за системою Нікітіних «Склади квадрат», «Склади візерунок», «Лото», «Кубики для всіх», «Дидактична черепаха», тактильне ігрове панно. Для проведення релаксаційних хвилинок використовуються оточуючі модулі (пуфи, крісло-мʼячі, крісло-тахта), «Сухий душ», тепловий пристрій для аромотерапії тощо.

      Директор комунальної установи Інклюзивно-ресурсний центр Мельник Д.П.  окреслила основні завдання ІРЦ з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на освіту: надання консультативно-методичної допомоги педагогам і батькам з питань навчання дітей з ООП; здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини; надання психолого-педагогічної допомоги; забезпечення кваліфікованого системного супроводу.

      Данилюк Ю.В., асистент вчителя Підлісецької ЗОШ І-ІІ ст., повідомила присутніх про проведення навчання тренерів з інклюзивного навчання, яке відбулося 16-19.09.2018 року у м. Ірпінь «Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти». Навчання відбулося за підтримки МФ «Відродження» спільно з ВБО «Благодійний фонд Порошенка» і Всеукраїнським фондом «Крок за Кроком» за сприяння МОН України.

     На завершення семінару Оксана Миколаївна провела з учасниками психологічний практикум з використанням аромотерапії «Цілюща сила запахів», під час якого психологи отримали заряд позитивної енергії та наснаги.
 








 

 

Категорія: РМК | Додав: Адміністратор (04.10.2018)
Переглядів: 137
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: