№ п/п
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Примітка
|
|
Вступ
(4 год.)
|
|
|
1.
|
Біологія – наука про життя. Науки, що вивчають життя.
|
|
|
2.
|
Основні властивості живого.
|
|
|
3.
|
Різноманітність життя ( на прикладах рослин, тварин, грибів, бактерій). Поняття про віруси.
|
|
|
4.
|
Методи вивчення організмів. С.Р.
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 1. Клітина
(10 год.)
|
|
|
5.
|
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії.
|
|
|
6.
|
Лупа. Мікроскоп. ПР №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.
|
|
|
7.
|
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. ПР №2. Виготовлення мікропрепаратів шкірочки цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
|
|
|
8.
|
Будова рослинної клітини. Надходження речовин у клітину. ЛД . Будова клітини листка елодеї
|
|
|
9.
|
Внутрішнє середовище клітини. Хімічний склад клітини.
|
|
|
10.
|
Основні органели клітини. Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.
|
|
|
11.
|
Будова і функції ядра.
|
|
|
12.
|
Будова тваринної клітини.
|
|
|
13.
|
Утворення нових клітин. Ріст клітин.
|
|
|
14.
|
Узагальнення та систематизація знань.
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми.
(8+1 год.)
|
|
|
15.
|
Амеба, інфузорія, евглена зелена – одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). ЛД. Спостереження інфузорій.
|
|
|
16.
|
Хвороби людини, що спричиняють одноклітинні тварини (на прикладі малярійного плазмодія та дизентерійної амеби)
|
|
|
17.
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
|
|
18.
|
Дріжджі – одноклітинні гриби.
|
|
|
19.
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, розповсюдження, розмноження бактерій.
|
|
|
20.
|
Роль бактерій у природі та значення у житті людини.
|
|
|
21.
|
Перехід до багатоклітинності. Вольвокс – колоніальний організм. Ульва – багатоклітинна водорість.
|
|
|
22.
|
Губки – примітивні багатоклітинні тварини.
|
|
|
23.
|
Узагальнення та систематизація знань.
Контрольна робота №1.
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Рослини.
(20+1 год.)
|
|
|
24.
|
Рослина – живий організм. Фотосинтез як особлива властивість рослин. Повітряне живлення рослин.
|
|
|
25.
|
Тканини рослин.
|
|
|
26.
|
Органи рослин. Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення в ґрунті).
ЛД . Будова кореня.
|
|
|
27.
|
Мінеральне живлення рослин. Поняття про добрива.
|
|
|
28.
|
Види коренів та їх видозміни. С.Р.
|
|
|
29.
|
Пагін: будова, основні функції. ЛД. Будова пагона.
|
|
|
30.
|
Розвиток пагона з бруньки. ЛД. Будова бруньки.
|
|
|
31.
|
Будова та функції стебла.
|
|
|
32.
|
Видозміни пагона. ЛД. Будова цибулини. С.Р.
|
|
|
33.
|
Будова та функції листка.
|
|
|
34.
|
Тривалість життя листків. Видозміни листка.
|
|
|
35.
|
Взаємозв’язки між різними частинами рослини. Рухи рослин.
|
|
|
36.
|
Урок контролю знань.
|
|
|
37.
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
|
38.
|
Квітка – орган статевого розмноження.
ЛД. Будова квітки.
|
|
|
39.
|
Суцвіття.
|
|
|
40.
|
Запилення.
|
|
|
41.
|
Запліднення. Насінина. Проростання насіння.
ЛД. Будова насінини.
|
|
|
42.
|
Плід. ЛД. Будова плода. Різноманітність плодів. Поширення плодів.
|
|
|
43.
|
Ріст і розвиток рослин.
|
|
|
44.
|
Узагальнення та систематизація знань.
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин.
(12+1 год.)
|
|
|
45.
|
Поняття про класифікацію рослин.
|
|
|
46.
|
Водорості (зелені, червоні, бурі, діатомові).
ЛД . Будова зелених нитчастих водоростей.
|
|
|
47.
|
Мохи. ЛД. Будова моху.
|
|
|
48.
|
Хвощі, плауни. Папороті. ЛД. Будова папоротей.
|
|
|
49.
|
Голонасінні. ЛД . Будова пагонів і шишок хвойних рослин.
|
|
|
50.
|
Покритонасінні (квіткові).
|
|
|
51.
|
ПР№ 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
|
|
|
52.
|
Сільськогосподарські рослини.
|
|
|
53.
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). ПР №4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.
|
|
|
54.
|
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.
|
|
|
55.
|
Взаємозв’язки між рослинами та іншими організмами.
|
|
|
56.
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля та для життя людини.
|
|
|
57.
|
Узагальнення та систематизація знань.
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 5. Гриби.
(9 год.)
|
|
|
58.
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Особливості живлення грибів.
|
|
|
59.
|
Екологічні групи грибів: симбіотичні, сапрофітні, паразитичні.
|
|
|
60.
|
Цвілеві гриби. ЛД .
|
|
|
61.
|
Лишайники.
|
|
|
62.
|
Мікоризоутворювальні шапинкові гриби. ЛД .
Будова шапинкових грибів.
|
|
|
63.
|
Їстівні та отруйні шапинкові гриби. ПР №5. Розпізнавання (на муляжах/фотографіях) їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.
|
|
|
64.
|
Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).
|
|
|
65.
|
Значення грибів у природі та житті людини.
|
|
|
66.
|
Узагальнення та систематизація знань.
Контрольна робота №2.
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення (2 год.)
|
|
|
67.
|
Ознаки основних груп організмів.
|
|
|
68.
|
Будова та життєдіяльність організмів.
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕКСКУРСІЇ (2 год.)
|
|
|
69.
|
Екскурсія. Різноманітність рослин свого краю.
|
|
|
70.
|
Екскурсія. Вивчення рослинних угрупувань .
|
|
|