Головна » Файли » Методична допомога

Методичні рекомендації щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами
23.09.2016, 15:55

Організація навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами ЗНЗ у цілому здійснюється за планами та методичними рекомендаціями, зазначеними у листі МОН  України від 09.06.2016 року №1/9-296 «Про структуру 2016-2017 н.р. та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» та інструктивно-методичного листа МОН України від 12.07.2016р. № 1/9-364 «Про організаційно - методичні засади забезпечення  навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016-2017 н.р.». Особливістю  організації навчально-виховного процесу для учнів з особливими  освітніми потребами у 2016-2017 н.р. є те, що завершується перехід початкової школи  (4 клас) на нові навчальні плани і програми, згідно наказу МОН України від 28.01.2014р. № 80 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних ЗНЗ для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку (початкова школа). При складанні робочих навчальних планів на 5-7 класи педагогічним працівникам треба керуватися наказом МОН України від 22.04.2014р. №504 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних ЗНЗ ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку». При складанні робочих навчальних планів для учнів 8-9 класів -  керуватися наказом МОН України від 09.04.2015 р. № 416 «Про внесення змін до наказу МОН від 26.08.2008р. №778 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку». Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН для використання у ЗНЗ для дітей з ООП зазначено у листах МОН України від 25.06.2014 №1/9-335, від 19.01.2016р. №1/9-28, від 29.06.2016 №1/9-332,  які розміщені на офіційному сайті www.mon.gov.ua у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».

Навчання дітей з помірною розумовою відсталістю здійснюється за спеціальними навчальними програмами для дітей з ПРВ у 1-4 класах та у 5-9 класах за програмами для спеціальних навчальних закладів для розумово відсталих дітей та індивідуальною навчальною програмою. Організаційно-методичні засади навчально-виховного процесу учнів з порушеннями розумового розвитку розкриті у листі МОН України від 13.08.2014.№1/9-413.

 Оцінювання учнів індивідуального навчання у 1-4 класах за програмою ЗОШ здійснювати відповідно до критеріїв, затвердженими наказом МОН України від №1009 від 19 серпня 2016 року «Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013р. №1222», крім дітей з порушеннями розумового розвитку (лист МОН України від 30.08.2016р. №2/1-14-1659-16 «Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням змін). При оцінюванні учнів 5-9 класів за програмою ЗОШ слід керуватися критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів ЗНЗ, затвердженими наказом МОН України від 13.04.2011 № 329. При здійсненні оцінювання дітей з порушеннями розумового розвитку користуватися критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів спеціальних навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 11.10.2002 №1/9-447.

 Крім того, для якісної організації індивідуальної форми навчання необхідно дотримуватися нормативно-правових вимог щодо ведення  шкільної документації: наказ, журнал обліку занять, розклад уроків, календарно-тематичне планування. Класний журнал заповнювати відповідно до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для учнів 1-4 класів ЗНЗ, затвердженої наказом МОН України від 08.04.2015року №412. Особливо звернути увагу на розділ І «Облік відвідування», розділ ІІ «Облік навчальних досягнень», п.14 «Оцінювання навчальних досягнень», п.16., п.26, п.29, п.35 тощо. На кожного учня, який навчається на індивідуальній формі, заводиться окремий журнал обліку індивідуальних занять стандартного зразка, де фіксується виконання навчальних програм. Запис назви предметів має відповідати типовому навчальному плану. Журнал щокварталу перевіряється дирекцією школи.

Учні, які навчаються індивідуально, звільняються від проходження атестації (р.V п.1.1. Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затверджене наказом МОН України від 30.12.2014р. №1547).

 Освітній рівень учнів, які навчаються за індивідуальною формою, має відповідати вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами (постанова Кабміну від 21.08.2013р.№ 607) та Державного стандарту базової  загальної середньої освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (постанова Кабміну від 23.11.2011р.№ 1392).

 

Методист РМК з корекційної освіти  Т.Я.Систалюк

Категорія: Методична допомога | Додав: Адміністратор_01
Переглядів: 768 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: