Головна » Новини » РМК |
Корекційна освіта
«… Шлях до серця учня є чисте серце вчителя!» - словами відомого педагога Шалми Амонашвілі відкрився районний семінар для вчителів індивідуальної форми навчання на тему «Корекційний підхід до реалізації методів та прийомів індивідуального навчання у загальноосвітньому навчальному закладі», який відбувся 02 листопада у приміщенні районного центру дитячої творчості. На семінар була запрошена вчитель-дефектолог, практичний психолог, логопед громадської організації «Центру розвитку дитини «Усмішка» Ленчук Олена Григорівна, яка детально ознайомила вчителів із особливостями порушень психофізичного розвитку дітей із затримкою психічного розвитку та розумовою відсталістю, а також розкрила методику навчання таких дітей в умовах загальноосвітньої школи, вказала на необхідність використання інноваційних педагогічних технологій - «методики Глена Домана», «Кубики Зайцева», познайомила з підручниками для початкових класів допоміжних шкіл. Про дотримання індивідуального підходу в роботі з дітьми з обмеженими можливостями наголосила Тимець Оксана Миколаївна, вчитель початкових класів, практичний психолог Горинської ЗОШ І-ІІІ ст., яка у своєму виступі вказала, що перш як почати корекційне навчання, вчитель має познайомитися із психолого-педагогічним висновком ПМПК, знати структуру дефекту та діагноз дитини, її пізнавальні можливості, умови виховання і характер взаємовідносин в сім’ї, і, відповідно, здійснювати підбір корекційних методів та прийомів навчання. Крім того, Оксана Миколаївна поділилася з власними ресурсами індивідуальної роботи, а саме «Енциклопедією вундеркінда» (ігри, вправи на активізацію, зняття напруги, розвитку моторики, навчання грамоти і математики тощо). Завідувачка районною ПМПК Мельник Діана Петрівна продемонструвала арт-терапевтичні технології, які може використовувати вчитель у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами: техніка мандали, казкотерапія, графічні техніки «Намалюй дерево», «Намалюй настрій», «Портрет твого імені», «Малюнок сім’ї», піскотерапія «На березі моря», лялькотерапія тощо. Арт-технології допомагають налагодити контакт, зняти емоційну напругу, подолати страхи, підвищити самооцінку, відшукати ресурси як дорослим так і дітям. Творчість допомагає не тільки усвідомити проблеми, а й вирішити їх з допомогою внутрішніх неусвідомлюваних ресурсів. Про ейдетику як метод корекції психічних процесів та мовлення розповіла у своєму виступі вчитель-логопед районного логопедичного пункту Маничева Світлана Валеріївна, яка розкрила можливості практичного застосування ейдотехнік вчителями під час індивідуального навчання, що сприятиме розвитку уваги, мисленню, уяви, пам’яті та кращому засвоєнню знань дітьми. Методист з корекційної освіти Систалюк Тетяна Ярославівна зауважила, що у зв’язку з інтеграцією дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній простір та запровадження інклюзивної освіти вчителі загальноосвітніх шкіл повинні бути готовими до роботи з такими дітьми як теоретично так і практично. Цьому сприяють різні форми методичної роботи: методоб’єднання, семінари, круглі столи, консультації, курси підвищення кваліфікації та самоосвіта. Адже в організації навчальної діяльності, розвитку пізнавальних та професійних інтересів, формуванні життєвих компетентностей та соціальній адаптації дитини в суспільстві належить провідна роль учителя. Якість надання корекційної освіти залежить від професійності та педагогічної майстерності вчителя, від його психологічної готовності навчати дітей з особливими освітніми потребами. | |
Категорія: РМК | Додав: Адміністратор_02 (03.11.2016) | |
Переглядів: 732 |
Всього коментарів: 0 | |