Моральність нації – основа духовної стійкості та спадкоємності й історичного буття. Грандіозні соціальні катастрофи ХХ століття призвели до глибокого духовного спустошення і моральної дезорієнтації українського суспільства. Ось чому сьогодні, в час гуманізації, гуманітаризації та демократизації всіх ланок системи освіти, як ніколи, заслуговують на підвищену увагу педагогів науково – теоретичний доробок і самобутній практичний досвід В.О.Сухомлинського.
У нерозривному поєднанні з гуманізмом у педагогічній системі Василя Олександровича чітко і послідовно простежується проблема виховання громадянськості та патріотизму. Він вважав, що дитинство – це повсякденне відкриття світу, і дуже важливо, щоб це відкриття ставало перш за все пізнанням людини і Батьківщини, щоб у дитячий розум і серце входила краса справжньої людини та велич краси рідної Вітчизни.
Найголовніше у дошкільних закладах – діти, відкриті сонцю і світові, всьому світлому і прекрасному. І як же конче потрібно, аби з перших днів своїх, з молоком матері увібрали вони те вічне і найсвітліше, що має очистити і утвердити нас на цій живій землі, дати снагу на творення і радість.
Саме задля вирішення таких завдань 12 лютого 2020 року на базі Кременецького районного центру дитячої творчості проведено семінар – практикум для педагогів закладів дошкільної освіти Кременецького району, Почаївської та Лопушненської територіальних громад «Формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку шляхом упровадження в освітній процес спадщини В.О.Сухомлинського». Вся робота семінару була проникнута ідеями та головними постулатами педагогічної системи В.О.Сухомлинського.
Актуальним був виступ методиста районного методичного кабінету Лідії Лапки «Використання спадщини В.Сухомлинського в освітньому процесі закладу дошкільної освіти у контексті формування патріотичних почуттів дошкільників».
Під час візиту до творчої лабораторії колективу дошкільної групи НВК «Старопочаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів–ДНЗ» присутні ознайомились із досвідом їх роботи та з презентацією.
Наталія Саган, вихователь дошкільної групи, зупинилась на ідеї «Формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку на творчій спадщині В.Сухомлинського».
Про особливості використання творів Василя Сухомлинського у роботі з дошкільниками розповіла Наталія Мацишин, вихователь дошкільної групи.
Як інтегрувати літературні твори В.Сухомлинського в музичну діяльність, як впливають музичні пальчикові ігри на мовленнєвий розвиток запрезентувала музичний керівник Тетяна Олійник під час «Гри у футбол», яку провела з присутніми.
Учасники семінару продемонстрували роботу в групах під час виготовлення лепбука на тему «Національно-патріотичне виховання дошкільників шляхом упровадження спадщини В.Сухомлинського в освітній процес».
На закінчення семінару Лідія Лапка провела вправу «Дерево добрих справ, дерево надії, ласки і добра», яка засвідчила те, що любов до дітей має бути розумною, духовність справжньою, доброта безмежною, тоді засіяні нами зерна заколосяться вдячністю. Подолати труднощі у вихованні дітей, вирішити найактуальніші питання в нелегких ситуаціях нам допоможуть мудрі і добрі ідеї великого педагога і Людини – Василя Олександровича Сухомлинського.
Захід залишив хороші враження та сприяв обміну досвідом, поглибив і розширив знання педагогів щодо формування патріотичних почуттів та духовного світу особистості дитини через гуманістичні ідеї педагогічної спадщини В.Сухомлинського.
|