Головна » Новини » РМК

Психологічний супровід інноваційної діяльності педагогів в освітньому просторі
«Учитель живе доти, доки вчиться. Тільки-но він перестає вчитися, в ньому помирає вчитель», - словами відомого педагога К.Д.Ушинського розпочався семінар практичних психологів і соціальних педагогів на базі Кременецької ЗОШ-інтернату І-ІІІ ст. 21грудня 2016 року на тему «Психологічний супровід інноваційної діяльності педагогів в освітньому просторі».
 Актуальність проблеми інноваційної педагогічної діяльності в тому, що в сучасному соціально-економічному середовищі рівень освіти залежить від результативності запровадження педагогічних технологій та готовності вчителів до цього процесу. Сьогодні інноваційність характеризує професійність кожного вчителя. Адже нове в педагогіці дослідники співвідносять з такими характеристиками, як корисне, прогресивне, позитивне, сучасне, передове. Інновація освіти - цілеспрямований процес змін мети, змісту, методів, форм навчання та виховання, що забезпечують адаптацію освіти до нових вимог.
Підготовка вчителів до інноваційної діяльності – процес формування особистості вчителя, який розуміє цілі новацій, досконало володіє та досягає результативності в роботі. А допомагає вчителю рости і розвиватися наставник педагогів Вербіцька Марія Марківна, заступник директора з навчально-виховної роботи, яка розповіла про сучасні підходи до організації методичного супроводу інноваційної діяльності колективу Кременецької ЗОШ-інтернату І-ІІІ ст.  Марія Марківна разом з вчителями здійснює вивчення та аналіз сучасних освітніх технологій, стимулює до використання педагогічних інновацій, вивчає результативність впровадження педагогічних технологій та їх вплив на ефективність навчально-виховного процесу, узагальнює  і поширює перспективний досвід роботи вчителів-новаторів через районні (обласні) семінари, видавничу діяльність. Особливу роль в організації методичної роботи відіграють нетрадиційні форми роботи з педагогами: педради-консиліуми, педради-диспути, педради-тренінги, ділові ігри, рольові ігри, семінари-практикуми, круглі столи, клуби тощо. Для методичної допомоги вчителів створено банк інноваційних педагогічних знахідок, розроблені методичні рекомендації щодо їх використання, працюють предметні методичні комісії. Такі форми роботи дають можливість активізувати творчий пошук вчителів, перетворити колектив на однодумців, готових сприймати і впроваджувати інноваційні педагогічні технології.
На семінарі виступила викладач Кременецької обласної гуманітарної педагогічної академії ім. Т. Шевченка Бабій Наталія Богданівна, яка розкрила складові професійної та психологічної компетентності педагога, які забезпечують високий рівень педагогічної діяльності, уміння керувати власним психічним станом, сприяють ефективно використовувати нововведення в педагогіці. Крім того, Наталія Богданівна поділилася досвідом соціального проектування освітніх технологій Польщі (технологія керованого навчання (Андрас Пето),  та альтернативна система комунікації ААК (Лапʼєр)), які спрямовані на  підтримку та навчання осіб з особливими потребами і мають важливе значення для їх соціалізації в суспільстві.
Успіх впровадження освітніх технологій залежить від психологічної готовності педагогічних працівників до інноваційної діяльності. Методист-психолог РМК Систалюк Тетяна Ярославівна звернула увагу учасників семінару на складові психологічної готовності особистості до професійної діяльності: мотиваційний (психологічна установка, інтерес, ставлення, потреба у досягненні успіху), пізнавально-операційний (знання предмета, способів і засобів діяльності, розуміння завдань і їх оцінка), емоційний (почуття відповідальності, впевненість в успіху), вольовий (управління собою, зосередженість на завданні), а також професійно важливі якості особистості й професійна самосвідомість. Готовність педагога до інновацій є складовою готовності до професійної діяльності й охоплює психологічний, теоретичний та практичний аспекти. До структури готовності вчителя – інноватора науковці включають мотиваційний, креативний, технологічний і рефлексивний компоненти, які мають чітко виражену психологічну основу і є важливою умовою професійної та особистісної самореалізації педагога.
З досвіду роботи психологічної служби Кременецької ЗОШ - інтернату  «Інноваційні технології роботи з педагогічним колективом», -  практичний психолог Магола Олена Володимирівна презентувала напрями співпраці психолога з вчителями, форми організації психологічної просвіти та інтерактивні технології, які використовуються під час проведення консиліумів, методичних комісій, тренінгів, психолого-педагогічних семінарів, творчих груп, круглих столів: «мозкова атака», «карусель»,«сенкан», «шість капелюхів» (де Боно), розігрування педагогічних та рольових ситуацій тощо.
 Друзюк Тетяна Іванівна розповіла про грані співпраці соціального педагога і вчителя в організації позитивного психологічного клімату освітнього середовища Кременецької ЗОШ - інтернату. Адже саме соціальний педагог покликаний вивчати, аналізувати та створювати необхідні умови для адаптації вчителів до нових умов педагогічної праці та інноваціної діяльності, а також забезпечувати оптимальний клімат освітнього середовища серед учнівського колективу для успішного впровадження освітніх технологій.
Досвід роботи психологічної служби школи-інтернату, створений і набутий у рамках інноваційних технологій,  відрізняється оригінальним підходом до їх використання та сприяє підвищенню якості психологічного супроводу навчально-виховного процесу закладу.
На завершення семінару Олена Володимирівна провела майстер-клас із використанням арт-терапевтичних технік «Зимова фантазія», в ході якого практичні психологи виготовляли «ангели» та створювали яскраві «новорічні побажання» на ялинкових іграшках. 
Систалюк Т.Я., методист-психолог РМК



Категорія: РМК | Додав: Адміністратор_01 (23.12.2016)
Переглядів: 1393
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: