Головна » Новини » РМК

Всеукраїнський конкурс «Учитель року» - засіб формування компетентного педагога

  Той, хто хоче змінити світ,

повинен починати з себе

           Оновлення суспільства, модернізація освіти, а особливо сучасний учень вимагають яскравої творчої особистості вчителя, педагогічна діяльність якого має бути міцним засобом формування і всебічного розвитку особистості кожної дитини. Які ж вони – вчителі двадцять першого століття? Які вони – кращі вчителі району? Хорошою нагодою поміркувати над цим є всеукраїнський конкурс «Учитель року», який стартував в Україні ще в 1995 році і став щорічним традиційним конкурсом професійної майстерності педагогів з певної номінації. Мета Конкурсу -  стимулювання активної участі вчителів у становленні і розвитку національної системи освіти, популяризації кращих педагогічних здобутків і професійної майстерності.

           15 грудня 2015 року на базі Кременецького РЦДТ відбувся І (районний) етап професійного конкурсу «Учитель року – 2016» у номінаціях «Математика», «Історія», «Англійська мова» та  «Захист Вітчизни». Кожен  педагог –  і досвідчений фахівець, і вчитель-початківець  прагне професійного зростання.  Для усіх  учасників   цьогорічного конкурсу школа – це життя, а вчительський талант – це, насамперед, покликання і невтомна праця над саморозвитком. Для педагогів цей конкурс є нагодою ще раз підтвердити свій професіоналізм, поділитись досвідом роботи, власними напрацюваннями.

           Задля поширення  власного педагогічного досвіду учасники проводили майстер-класи у вигляді презентацій. Інтернет-ресурси учителів оцінювалися заочно. Члени журі відзначили оригінальність та  практичну спрямованість педагогічних ідей і технологій, представлених конкурсантами.

           За підсумками районного конкурсу  «Учитель року–2016» до ІІ (обласного) етапу вийшло 4  учасників.

            Переможцем у номінації «Англійська мова » стала вчитель Кременецького ліцею ім. Уласа Самчука Камаєва Наталія Георгіївна, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «Старший учитель» .

            Метою діяльності Наталії Георгіївни під час проведення занять та при організації позакласної роботи є виховання в учнів ціннісного ставлення до англійської мови, формування художньо-світоглядної позиції, розвиток творчих обдаровань учнів.

             Досліджуючи методичну проблему «Лінгвокультурологічний аспект як засіб формування соціокультурної компетенції учнів на уроках англійської мови», Наталія Георгіївна спрямовує свою роботу на розвиток пізнавальних здібностей учнів, сприяє розвитку комунікативних навичок і вдосконаленню творчих здібностей ліцеїстів.

             Вона на високому рівні володіє інноваційними освітніми методами і технологіями, активно використовує та поширює їх у професійному середовищі. Впроваджуючи інтерактивні технології навчання на уроках, Наталія Георгіївна спонукає учнів до самостійності рішень, активності, творчості; використовує у своїй практиці нетрадиційні форми проведення занять: інтегровані, інформаційно-дослідницькі проекти, різноманітні ділові та ігрові форми діяльності, уроки-диспути та інші. Велику увагу зосереджує на індивідуальній роботі з учнями. Формування соціокультурних компетенцій у ліцеїстів учитель продовжує у позакласній роботі з предмета, залучаючи їх до проведення різноманітних заходів, зокрема, конкурсів читців, вікторин,  літературно-музичних композицій, ігор-квестів, відзначення днів англійських та американських письменників, заходів у рамках днів Європи тощо.

              Наталія Георгіївна проводить велику роботу з обдарованими дітьми. Її учні є постійними переможцями районного етапу олімпіади з англійської мови, у 2012/2013 та 2014/2015 н.р. ставали переможцями обласного, був  учасник всеукраїнського етапу. Вона залучає ліцеїстів до англомовних конференцій, які проводяться за програмою співпраці ліцею з навчальними закладами, зокрема Польщі (НВК № 2, 3 м. Констанцін-Єзьорна) та ЗОШ № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов м. Дубно Рівненської області.

              Учитель постійно підвищує свій професійний рівень, бере участь у роботі методичного об’єднання вчителів іноземних мов району, методичної комісії філологічних дисциплін ліцею. Вона активно працює над удосконаленням і поновленням методичного забезпечення предмета, впорядковує методичні розробки, дидактичні матеріали. Свої творчі доробки учитель поширює у друкованих виданнях ліцею.

            Переможцем у номінації «Захист Вітчизни» став учитель НВК «Ридомильська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів – ДНЗ»  Березюк  ВіталійВасильович,  спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «Старший вчитель».

            Творчий педагог, постійно працює над підвищенням свого професійного рівня шляхом самоосвіти, бере активну участь у  роботі районного методичного обۥєднання учителів «Захисту Вітчизни», проводить відкриті уроки, виступає з доповідями, ділиться досвідом роботи з колегами. Має належний науково-теоретичний рівень підготовки, практичний досвід. Його уроки побудовані методично грамотно, вирізняються продуманістю змісту, доступністю, чіткістю. Віталій Васильович використовує різноманітні форми роботи і методи контролю під час самостійного вивчення нового матеріалу. Теоретичні знання учнів підкріплює практичними вправами. Веде велику роботу з військово-патріотичного виховання. Творчо реалізує міжпредметні зв’язки, застосовує інтерактивні форми навчання. Постійне використання передового педагогічного досвіду й сучасних технологій сприяє розвитку творчої активності учнів. Віталій Васильович не зупиняється на досягнутому, постійно навчається нового і здобуті знання передає учням. Своїм досвідом ділиться з  колегами.       

           Переможцем районного туру Конкурсу «Учитель року-2016» у номінації «Історія» стала Бас Ганна Романівна, учитель історії НВК «Ридомильська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ», спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання – «Старший вчитель».

           Захоплення предметом, його глибоке знання, творчий підхід до роботи, демократизм, висока духовність та толерантність, енергійність, відповідальність за доручену справу –  головні грані особистості вчителя та запорука її педагогічного успіху. Саме вони пробуджують в учнів інтерес до навчального предмета,  сприяють формуванню найважливіших моральних цінностей особистості, громадянина.

          Учителька досконало володіє сучасними методами та формами організації навчально-виховного процесу, перевагу надає  інноваційним підходам до навчання, які сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, формуванню особистості з активною життєвою позицією, здатної в реальному житті приймати відповідальні рішення.  

           Працює над проблемою «Інтерактивні технології як засіб формування креативної особистості у процесі вивчення історії». Вважає, що головне  –  навчити учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх, тому постійно забезпечує інноваційний підхід до навчання. Вдало використовує можливості програмового  матеріалу для реалізації виховного та розвиваючого аспекту уроку. ЇЇ уроки - нестандартні, динамічні, цікаві, змістовні, насичені чітко структурованим навчальним матеріалом, величезною кількістю допоміжних дидактичних засобів. Яскраво, захоплююче подає історичні факти, широко практикує  різні форми і методи уроків: діалог, диспут, конкурс, конференція, кінофестиваль, мандрівка тощо. Значну увагу приділяє розвитку творчого мислення учнів, сприяє виробленню власного погляду на історичні факти, вчить критично ставитися до історичної інформації. У старших класах використовує лекційно-семінарську форму навчання. Багато уваги приділяє роботі з першоджерелами, адаптованими історичними текстами; роботі з понятійним апаратом та вчить учнів чітко  розуміти терміни, поняття й розкривати їх суть. 

           Широко практикує елементи випереджуючого навчання, розвитку критичного мислення, вміло організовує самостійну роботу учнів, впроваджує проблемно-пошукові методи навчання, здійснює міжпредметні зв’язки, дотримується принципів диференційованого, особистісно орієнтованого підходу.

            Проводить активну позакласну роботу: систематично у школі проходять тижні історії, тематичні прес-діалоги, усні журнали, конференції, конкурси тощо. Залучає учнів до участі у краєзнавчих дослідженнях, постійно проводить туристсько-краєзнавчі екскурсії.

             Результативною є робота з обдарованими учнями. ЇЇ вихованці – постійні призери та переможці ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, учасники та переможці ІІІ етапу.  Ганна Романівна не зупиняється на досягнутому, постійно перебуває у творчому пошуку, працює над собою, ставить за мету – наповнити серця і розум вихованців добірним зерном, щоб з нього виріс справжній колос.

            У номінації «Математика» переможцем районного туру конкурсу «Учитель року – 2016» став Будняк Микола Володимирович, учитель Новоолексинецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, ІІ кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 6 років.

           Задля виховання компетентного випускника, готового до самостійного активного вирішення суспільних проблем,  учитель досліджує проблему «Розвиток нестандартного та логічного типу мислення на уроках математики».  Педагог переконаний, що розвиток творчого, логічного мислення учнів на уроках математики забезпечується обґрунтованим поєднанням традиційних і інноваційних методів навчання, ефективним підбором змісту навчального матеріалу, широким використанням проблемної ситуації, створенням емоційно - доброзичливої пошукової атмосфери. У навчально-виховний процес вчитель впроваджує такі інноваційні технології:  міжпредметна інтеграція, комп’ютерні технології, проектна  діяльність.

            У практику навчальної діяльності педагог  впроваджує методи, які мають за мету  спрямувати інтерес школярів до навчання: метод пізнавальної гри, метод навчальних дискусій, метод створення ситуації успіху.

           Також для розвитку пізнавальної активності школярів Микола Володимирович використовує на уроках математики розвиваючі ігри, ребуси, складання та розв’язування кросвордів. Логічні завдання дають можливість розвивати пізнавальні здібності,  мислення, просторову уяву, фантазію, пам’ять, увагу дітей, допомагають оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість.

           Враховуючи  вікові та індивідуальні особливості учнів, учитель вміло здійснює диференціацію навчання.

            Микола Володимирович проводить активну роботу з обдарованими дітьми,  керівник гуртка «Логічні стежини математики». Його учні постійно є призерами ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики. Учень 6 класу в 2013 році був учасником  фіналу Міжнародного математичного конкурсу з розв’язування логічних задач.

             Будняк М.В. постійно працює над підвищенням свого освітнього та кваліфікаційного рівнів, постійно передплачує фахові видання, має напрацювання з методики викладання математики, які  розміщенні на Інтернет - сайтах. Бере активну участь у методичній роботі району. У 2013-2014 н.р. на базі навчального закладу було проведено засідання районної «Школи адаптації молодого вчителя математики».

             Участь педагогів у конкурсі стала можливістю, шансом заявити про себе як про фахово компетентну, творчу особистість. У цілому конкурс підтвердив, що у нас  багато високопрофесійних, ерудованих, творчих учителів, а всі учасники конкурсу - тим паче, лауреати і переможці — справжні лідери педагогічної громади району. Найголовніше, аби в кожного з них не згас, а ще яскравіше запалав вогонь таланту, неповторної творчої індивідуальності і майстерності, бажання бути вірними великому імені Учитель.

Категорія: РМК | Додав: Адміністратор_02 (22.12.2015)
Переглядів: 794
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: