10:08 МОН визначив компетентності вчителів початкової школи | |
МОН визначив компетентності вчителів початкової школи, що необхідні для навчання учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках. У цьому році вчителі початкових класів підвищуватимуть свою кваліфікацію за Типовою освітньою програмою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затвердженою наказом МОН України від 15.01.2018 № 36. Саме в цій Програмі описано компетентності учителя початкової школи. БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ Професійно-педагогічна компетентність: – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку; – здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії, відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи. Соціально-громадянська компетентність: – розуміння сутності громадянського суспільства; – володіння знаннями про права і свободи людини; – усвідомлення глобальних (зокрема й екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні; – усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності; – вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та вміння віднаходити шляхи їх розв’язання; – навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку; – здатність до ефективної командної роботи; – вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів. Загальнокультурна компетентність: – здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва; – усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших. Мовно-комунікативна компетентність: – володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності; – вміння вислуховувати, обстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації; – розвиненість культури професійного спілкування; – здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій). Психолого-фасилітативна компетентність Підприємницька компетентність Інформаційно-цифрова компетентність ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Вибіркові модулі пропонуються педагогам на вибір за очною, дистанційною та змішаною формами навчання. Знання і розуміння: – сучасних тенденцій розвитку освіти взагалі, початкової зокрема; – соціально-правових основ, законодавчих актів у сфері початкової освіти; – особливостей процесів викладання і навчання молодших школярів; – основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання; – способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні молодших школярів, концепції інклюзивної освіти. Розвинені вміння: – організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо); – конструювати та реалізувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій; – діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, громадянина, інноватора; – керувати проектною діяльністю школярів; – організувати культуромовне освітньо-розвивальне середовище; – проектувати власну програму професійно-особистісного зростання. Диспозиції (цінності, ставлення): – дитиноцентризм, цінність особистості; – готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток; – відданість ідеї щодо значущої участі в освітньому процесі усіх учнів, просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування спільноти, полікультурність); – рефлексія власної професійної практики.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |